Sydney

3 december 2016 - Woollamia, Australië

Zojuist geland op een camping 200 km ten zuiden van Sydney. Niet zomaar een camping, maar daarover later meer. Eerst Sydney. We hadden een vol 3-daags programma in de overvolle stad. Overvol met auto's, overvol met mensen, veelal yuppen: goed gekleed en welbewust. Weinig of geen 70 plussers (hoewel ik de leeftijd van Chinezen toch altijd lastig te schatten vind). Dus het was druk, maar ook fantastisch. We hadden een appartement met uitzicht over de Harbour, The Harbour Bridge en The Opera House. Een levend schilderij dat continu veranderde met het komen en gaan van de ferries en het aanmeren van cruise schepen zo hoog als flatgebouwen.
Het was een feestje om nichtje Luna (die voor een jaar in Australië is) weer te zien en we hebben veel plezier gehad met Neil (collega van Marc uit de MH-groep) en zijn vrouw Cathy tijdens een dinertje in The Rocks.
We bezochten de Botanische tuin, Macquarie's Point (samen met tientallen Chinezen) en The Art Gallery of NSW ( daar kun je 3 dagen in rondlopen). We namen de ferrie naar Manly, wandelden daar 10 km langs schitterende baaitjes en hadden het geluk dolfijnen in de Pacific te spotten. We dwaalden door The Rocks en waren bij de première van Coppélia door het Australian Ballet in The Opera House, een absolutely wonderful experience. Maar nu..... back to nature. Geen eeuwig gebrom meer van airco's en traffic jams. Even rust.......just relax.

1. Loes de Bruin:
    3 december 2016
    Just for your information......hier is het koud en donker.....dus een beetje meer compassie met de achtergeblevenen ;-) in europa
    Anyway, je bent een beetje een humpty dumpty naast mijn dochter, maar jullie zien er beide TOP uit :-). Ook vind ik Marc's nieuwe carriere uiterst hoopgevend, daar heeft hij een absolute nische ontdekt.....plus,....je weet nooit waar het goed voor kan zijn in de tijd van multi media, instagram stars en facebook onthullingen.
    Nu dus weer 'back to nature'. Dat is een zeer moedig besluit!! Er vanuit gaand, dat je weet, dat daar fantastische (giftige) spinnen, slangen en andere vreemde kreaturen rond sluipen is voldoende anti-serum geen overbodige luxe, maar wel een fantastische uitdaging om zonder te gaan. Real adventure :-))
    What ever you do----ENJOY!!!
  2. Lidy nicolasen:
    4 december 2016
    Sydney is dus eigenlijk Chinatown? Je nicht en jij: lijkt sprekend.
  3. Lydia:
    4 december 2016
    veel indrukken en leuke mensen zo te zien.
  4. Chris de Bruin:
    7 december 2016
    MarcenMarion wat is het toch fantastisch om in zo'n andere wereld te zijn! Je neemt het je leven lang met je mee.Jullie foto"s zijn leuk en dat jullie Luna hebben ontmoet in een andere wereld. Ze zal het zich altijd blijven herinneren!
    Ik wist niet dat jullie met vrienden op stap zijn.Dat maakt het uiteraard veel gezelliger. Ik ken ze niet maar het maakt het voor jullie nog veel gezelliger. tot de volgende mail. Pa.