Rp 52 en op weg naar Barreal

6 november 2018 - Calingasta, Argentinië

Toen ik Google vroeg naar de RP 52 werd ik direct doorverwezen naar de link: http://www.dangerousroads.org.  "An extremely dangerous dirt track, La Ruta del Año, met 365 bochten" aldus de beschrijving. Omdat er op zondag in Mendoza niet veel te doen is vonden we deze route wel een mooie dagbesteding. Bovendien een uitgelezen mogelijkheid om onze net gehuurde auto een beetje te leren kennen. Een veel robuuster en moderner exemplaar dan de Chevrolet classic waarmee we de vorige keer toch ook heel wat bergen bedwongen hebben, dus het moest kunnen. En het kon! Gelukkig niet al teveel tegenliggers en prachtig weer zodat we maximaal konden genieten van het fenomenale landschap. Na deze proefrit zijn we helemaal klaar voor de paar duizend kilometers die nog gaan komen. Morgen door de woestijn naar Barreal.

Via de RN7 vanuit Mendoza via Uspallata door de Pampa del Leoncito aangekomen in de oase Barreal. Zo wonderlijk dat het ineens groen is na ruim 100 km droge dorre hoogvlakte. Water uit de Andes wordt hier via irrigatiekanalen naar het dorpje geleid. Een techniek die al door de Inca's werd toegepast en waar geen machine ( pomp) aan te pas komt. Het is hier schitterend, de stilte is intens en de sterren zijn bijna nergens ter wereld zo helder zichtbaar. En overal de besneeuwde toppen van de Andes in beeld. Een plek om nooit te vergeten!

1. Felipe:
    6 november 2018
    Mooi mooi, M&M in n 4x4 afhaalChinees! T is geen LandRover maar wat n mooie route hebben jullie gekozen (ook ff ge-spiekt op google) blijkt dat ik hier in 2012 ook heb rondgeknort, wdl met n iets andere snelheid ‘mais bon’ ik lees t al, t is daar prachtig, genieten maar
  2. Marion de Bruin:
    6 november 2018
    Haha, een afhaalchinees. Precies het goede woord. Maar voorlopig doet ie het!
  3. Loes de Bruin:
    6 november 2018
    No risk, no fun. Well done😍!!!!
  4. Christel:
    7 november 2018
    Avontuur, ontdekken maar!
  5. Lydia:
    7 november 2018
    Het is niet wat er gebeurt in je leven maar wat je er mee doet!
    En dat hoeft niemand jullie uit te leggen.