Happy Birthday ¡ Feliz compleaños!

5 november 2018 - Mendoza, Argentinië

3 november: Marc 55 jaar. Dat zou je hem toch niet geven, die slanke, lange, blonde ( geen grijze haar te vinden??) man? Tijd voor een feestje dus; een bezoek aan een paar bodega's in de buurt van Mendoza. We hadden één van de vele luxe winetours kunnen boeken maar besloten om op de fiets te gaan. Ja dat kan ook, weliswaar iets gecompliceerder maar ook wat spannender. De eerste uitdaging was een plek te vinden waar je een soort ov- chipkaart kunt kopen voor de bus naar Maipu, waar enkele wijndomeinen liggen. Eindelijk kon ik mijn lessen Spaans in praktijk brengen: " perdon, donde puedo comprar una tarjeta para el bus", om vervolgens geen woord te begrijpen van het antwoord. Een bedroevend resultaat na een jaar estudiar Español. Gelukkig begrijpt Marc redelijk goed wat er terug gezegd wordt en dus is de taakverdeling  claro: ik concentreer me op de vraag en Marc op het antwoord. Wat een team.... Nadat we er uiteindelijk in slaagden om een tarjeta te kopen én op te laden, de juiste bushalte te vinden én in de goede bus in- en met behulp van de chauffer ook weer uit te stappen kon het feest beginnen: we huurden fietsen bij de plaatselijke fietsmijnheer en we kregen een helm. Die je niet op hoeft te zetten maar wél bij je moet hebben ....Dus bleef de helm aan het stuur en fietsten we met hoed op langs de bodega's, proefden diverse wijnen, keken rond in de kelders en lunchten met uitzicht op de Andes. Een prima (verjaardags)dag!

1. Lydia:
    5 november 2018
    Zo kan je wel 100 worden !!
  2. Christel:
    5 november 2018
    Gefeliciteerd, Marc, en jullie samen nog vele explorers jaren er bij!
  3. Harrie en Maria:
    5 november 2018
    Het is wel behelpen, zo ver van huis in den vreemde. En ook nog jarig!!! Maar wel erg leuk en spectaculair. 55 worden met de Andes in het vizier!! Wie doet je dat na. Proficiat, Marc. Enjoy!!
  4. Felipe:
    5 november 2018
    Bueno, eso suena bastante bien y lo original que se puso el vino chileno. Marc Ie, por supuesto, estaba en el huso horario europeo perfecto en el momento de las felicitaciones, pero cuatro horas más tarde aún era su cumpleaños, hermano y de todo corazón. disfrútalo
  5. Marjo:
    7 november 2018
    Felicitaciones Marc!!
    Die Marion heeft toch maar mazzel met die jonge blonde God:)
    Wat heerlijk dat jullie weer zo kunnen genieten van al wat op jullie pad komt. Enjoy!