Noosa - Glasshouse Mountains

17 november 2016 - Glass House Mountains, Australië

Rustig van Brisbane naar Noosa gereden. 160 km, not too bad. Onderweg al behoorlijk wat drukte. Zelfs file op zondagmorgen. Gelukkig de andere kant op. Vlak voor Noosa werden we overvallen door een gigantische tropische thunderstorm. Oeps.....waar zaten de ruitenwissers en de koplampen ook al weer? En waar loopt de weg in vredesnaam? Slow down, slow down....waar ík het behoorlijk spannend vind worden blijft Marc de rust zelve en laveert de 4 wheeldrive goed door de ontstane rivierbeddingen. Pffff.
Vera had gelijk, Noosa Heads is het Knokke van Australie: een prachtig baaitje maar veel te veel toeristen. Mooi National Park, dat wel. Noosaville , iets verderop, daarentegen was buitengewoon relaxed. En met een Huge Bottle Store ! Immediately gespot door Marc. Helemaal goed dus
Fraser Island hebben we overgeslagen. Ongetwijfeld prachtig maar zoveel commercie.
Na 2 dagen Noosa verder gegaan naar de Glass House Mountains. Onderweg de prachtigste bomen gezien. Met name de jacaranda's zijn zo schitterend. Helaas slecht te vangen op een foto. De kleuren in het echt zijn veel intenser. We 've ended up in een eco lodge in the Glass House Mountains. Een oude treinwagon omgebouwd tot overnachtingsplek. Midden in the rainforest. Soort luxe kamperen met eigen douchen en mini keukentje. Om ons heen een kakofonie van tientallen vogels. Je hoort ze wel maar ziet ze niet. Muv de kaketoes die zich een enkele keer laten zien. Het blijft hier een aangename 27 graden en af en toe een buitje. Morgen verder zuidwaarts.