Brisbane

12 november 2016 - South Brisbane, Australië

MB
Dag 1: wachtend op de luchthaven van Singapore vernamen we het nieuws dat Trump was elected. Ik kon het werkelijk niet geloven. Hoe is dit mogelijk? Echt bizar... Al snel kwamen de eerste grappen via WhatsApp binnen (dank Loes, dank Hans). Na een doorwaakte nacht in het vliegtuig om 0600 uur geland in Brisbane. We hadden het voorrecht om onderworpen te worden aan een onderzoek door de drugshond. Een buitengewoon vriendelijke labradorachtige keurde ons goed: We mochten erin.
Huurauto gehaald en feilloos door "Gerard" naar downtown Brisbane geleid. Marc rijdt de righthanded automaat alsof hij niet anders gewend is. We hebben hier een appartement in de Meriton toren, helemaal top. 'S middags werden we door Vera opgehaald voor een verkennende wandeling door de stad. Heerlijk om allerlei inside information te krijgen van een local die hier nu ruim 3 jaar woont. Na een buitengewoon gezellig diner bij André en Vera thuis, met uitzicht op de Story Bridge, (die op elke ansichtkaart staat afgebeeld) nog even rondgeleid over het ziekenhuisterrein. Alles is hier huge. 12 helikopters 24 uur per dag stand-by, we doen niet moeilijk over vliegen in de nacht, en de vakgroep anesthesie telt 150 man/vrouw.
MB
Dag 2: beetje cultuur gesnoven op de Southbank van de Brisbane river die door de stad kronkelt. Het Queensland museum is eigenlijk een natuurhistorisch museum waarin veel Australische fauna wordt getoond.Heel informatief!
De hele stad is bijzonder relaxed: het is erg groen, overal plekken om te zitten, een city-strand, voor iedereen gratis toegankelijk. Er is een geweldige ferrydienst over de rivier zodat je de stad heel snel kunt doorkruisen. Op veel plaatsen staan barbecue 's waar iedereen gebruik van kan maken en die door de gemeente worden onderhouden en schoongemaakt.Overal free WiFi sponsered by the Government. Het is hier altijd zomer (momenteel 36 graden). Kortom, een geweldige plek! s Avonds onze eerste Australische steak gegeten.
MB
Dag 3: vroeg gestart met een wandeling door het Roma city park. Prachtige tuinen, voor iedereen gratis toegankelijk. Vervolgens met de city cat over de rivier naar St Lucia Park om de Jacaranda bomen, die juist nu bloeien, te bewonderen. Je weet niet wat je ziet, zo blauw zo blauw. Ook kennis gemaakt met forse onweersbuien. Gelukkig duurt dat niet lang en blijft het gewoon lekker warm. Morgen op naar Noosa.

1. Annemiek en Ton:
    13 november 2016
    Leuk dat we jullie kunnen volgen.
    Genieten ! En herkennen !
  2. Marjo Jansen:
    13 november 2016
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Leuk om jullie verslagen te lezen, we reizen zo een beetje met jullie mee. Geniet ervan samen!
  3. Christel Buis:
    14 november 2016
    ...en nu op weg naaaaar....?
  4. Wils:
    15 november 2016
    Niet kijken op fraser island?
    Leuk het te lezen en foto's bekijken, doorgaan!
    Als gelegenheid of noodzaak zich voordoet dan onderweg eens zo'n grote drive in drankhandel bekijken. 1 fles kopen kan ook. Nog nooit zoveel drank(en) bij elkaar gezien. Wat je zegt, alles is HUGE! En maar 5miljoen mensen meer dan nederland. Wie moet dat allemaal drinken...
    Al een keer bij met sleutel in de hand vastberaden aan 'foute' kant in auto gestapt? Meestal na paar dagen als je denkt dat nu wel gewend is.
    Enjoy!! Hier nu ook koud en regen.
    Groeten W/I
  5. Chris de Bruin:
    15 november 2016
    De spanning na de berichtgeving over nieuw zeeland is voorbij.
    Gelukkig dat jullie daar geen mee problemen hebben gehad.
    Ik wens jullie toe dat de reis verder perfect zal verlopen!
    Hartelijke groet, Chris
  6. Chris de Bruin:
    17 november 2016
    Gelukkig dat het goed met jullie gaat.
    Pluk de dag en geniet ervan.
  7. Lydia:
    23 november 2016
    Het is net of ik mee op reis ben, en een boek lees. Ik kan niet wachten tot je weer wat schrijft. Leuk hoor !! Ga vooral zo door, en geniet !