Adelaide, de laatste dagen

10 januari 2017 - Glenelg, Australië

Het is nauwelijks te bevatten dat we al ruim 9 weken op pad zijn. En dat we heel binnenkort dit land gaan verlaten. We hebben een fantastische tijd gehad en nemen een beetje weemoedig afscheid. Maar we zien ook uit naar de volgende etappe. Wat zal Zuid-Amerika brengen? We hopen er opnieuw verslag van te kunnen doen.
Dankzij de moderne communicatie middelen (die soms heel goed, maar soms ook helemaal níet werken) voelen we ons vrij maar ook verbonden met het thuisfront. Dank voor alle reacties op het blog, via mail of whatsapp. Het is zo leuk om dingen te kunnen delen!
We tellen af in Adelaide. Zorgen dat we niet teveel aus.dollars overhouden. Bijna was dat heel snel gelukt; na ruim 6 uur rijden waren we ons appartement in Glenelg, een suburb van Adelaide aan de kust, op 30 meter genaderd. Gerard sprak " rechtdoor over de rotonde, tweede afslag, daarna bestemming bereikt aan de linkerkant". Zo gezegd zo gedaan. We zagen de politieauto's na de rotonde en vermoedden de zoveelste alcoholcontrole, geen probleem, no worries at all..... Helaas, niet blazen dit keer maar een heuse boete. De rotonde had namelijk niet rechtdoor genomen mogen worden. Oeps.....uitstappen dus, rijbewijs afgeven, formulieren invullen en excuses maken. Benadrukken hoe dom we waren om de satnav blindelings te volgen. Marc praten als Brugman." Where did we come from? " Ahh, his grandmother was Dutch. Okay, hij zou er een 'educational fine' van maken. Dat kostte niks. Anders was het $460 geweest. Pfffffff.
Vanuit Glenelg is het ruim een half uur met de tram naar CBD Adelaide. We slenterden door een wat verlaten stad, het is vakantietijd. Ondanks dat hadden we allebei het gevoel dat als we hier 20 jaar geleden waren neergestreken, zoals het oorspronkelijke plan was, we er goed hadden kunnen aarden. Het is ruim en groen. Er is een universiteit en er zijn mooie musea en art galleries. Gratis tram en -WiFi in de city. (op een terrasje eindelijk snel wat foto's kunnen uploaden). Helemaal goed!
De laatste uurtjes doorgebracht aan het strand voor ons appartement. 29 graden, lekker briesje en full sunshine. Om het nog maar eens te noemen :-). Morgen vliegen we in alle vroegte via Sydney naar Santiago de Chile. ¡Hasta la vista!

1. Christel Buis:
    10 januari 2017
    Nou dat is niet mis zeg, zo'n boete en dan je er uit praten! Je zit vast nu in het vliegtuig, goede reis en ik kijk al uit naar de Chili fotos en verhalen!
  2. Jacqueline Bos:
    11 januari 2017
    Wat een mooie verhalen en foto's! Ben benieuwd hoe jullie Chili ervaren. Wij waren er (alweer) 20 jaar geleden. Geniet lekker verder!
  3. Joke Jaspars:
    11 januari 2017
    Dank je voor alle info. Ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen in Chili&Argentinie zijn.Kijk ook uit naar de foto's. Blijf vooral genieten. Hier wordt het kouder, vorst. Blijf maar lekker daar. Groet Joke
  4. Carla:
    13 januari 2017
    Mooie verhalen. Op naar het volgende avontuur!
  5. Harrie en Maria:
    16 januari 2017
    Hey Marc en Marion, we waren enkele etappes achter, maar zijn nu helemaal weer bij!!
    Spectaculair wat jullie aan dieren en natuur ontmoeten! En jullie hebben een leuke en aanstekelijke pen van schrijven. Je ziet de dieren als het ware zo voorbij komen. Ook de foto's zijn schitterend. Ziet er allemaal ook zo relaxed uit. Leuk ook, dat jullie tot volle tevredenheid in een X-trail rijden. Als ik in mijn X-trail stap, moet ik meermalen aan jullie trips denken. Alleen Mook - hoe mooi ook - is nog geen Barosso!! Jullie zitten intussen in Chili. Hopelijk hebben jullie hier net zo'n mooie en ontspannen trip als in Australie. Van Stein hoorden we, dat het weer in Bolivia tijdens de Dakar-race bar en boos was. Heel veel regen. Maar wellicht komen jullie daar niet. Vergeet niet straks in Argentinië als je daar komt, een tango-tje te doen, samen. Goeie trip verder, en benieuwd naar het vervolg.