Melbourne, halverwege

16 december 2016 - Southbank, Australië

We zijn weer terug in the city. Het is hier in Melbourne een multiculturele smeltkroes. Little Italy, China Town, de Griekse buurt, de Spaanse wijk, enz.enz. Heerlijk de toerist uitgehangen en met de visitor shuttle langs de highlights. The Botanic Garden met stip op 1! We realiseren ons ook dat we alweer op de helft zijn van ons verblijf in Australië. Even tijd voor een evaluatie: we zitten dus al ruim 5 weken "op elkaars lip" en we zijn nog steeds een goed team. Toch leuk om dat na 25 jaar huwelijk opnieuw te constateren.
We hebben een geweldige tijd en genieten van elke minuut. Australië is een heerlijk (vakantie)land met een overweldigende natuur en bijzonder wildlife. De Australiers zijn aardig en gastvrij. Veel mensen maken gewoon even een praatje met volstrekt onbekenden, dus ook met ons. Het is relaxed! Het is ook het land van the public toilets. Overal, echt overal vind je ze. Altijd netjes, altijd toiletpapier. Zelfs diep in het regenwoud een zeepje bij het fonteintje..... Zo fijn voor de ouder wordende blaas.
Het verbaast ons dat er zo weinig aandacht lijkt te zijn voor duurzame energie. Nauwelijks zonnepanelen of andere vormen van niet-fossiele brandstoffen. Terwijl de zon hier eindeloos schijnt (we hebben nog geen dag regen gehad). De auto is absoluut heilig en in de supermarkt worden de boodschappen massaal in plastic tasjes gedaan. En de koffie, de koffie is excellent! Overal goede cappuccino in 2 maten: a cup or a mug.
Het hele land is al weken in de kerstsfeer. Mensen dossen zich enorm uit. De meest vreemde creaties komen we tegen, met als hoogtepunt een postbode in Melbourne.
Morgenochtend vliegen we naar Tasmanie, hier vaak liefkozend Tassie genoemd. We zijn zo benieuwd, gaan we die platypus daar spotten? In ieder geval gaan we weer ver van de bewoonde wereld. We verwachten de komende tijd geen telefoonbereik en/of WiFi te hebben, dus daarom voor iedereen: mooie feestdagen!

1. Annemiek en Ton:
    16 december 2016
    Op naar de 40 jaren dus !
    Hartelijke groeten Ton en Annemiek
  2. Christel Buis:
    16 december 2016
    ja jullie ook veel genot over de komende (kerst)weken en hopelijk kunnen jullie het 'festive season' gedoe allemaal heerlijk vergeten en in plaats ervan de Platypussen bewonderen. Kijk al uit naar de plaatjes. Dus voor jullie geen kerstkaart dit jaar, althans niet in de post. Doei en goede reis!
  3. Robert:
    18 december 2016
    Oesters Marc? Zo te zien kun je niet kiezen welke. Geniet lekker samen van jullie reis, en alvast Merry X-mas!
  4. Joke Jaspars:
    22 december 2016
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten van deze zorgvuldig geplande reis. Mooie feestdagen &happy 2017. Joke
  5. Carla:
    25 december 2016
    Leuk om jullie zo te volgen ... prachtige tijd maken jullie mee !