Bruisend Buenos Aires

25 januari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Weer terug in de stad. In de metropool die 24 uur per dag bruist van activiteiten. We hadden een geweldig hotelletje in een relatief veilige wijk, waar je met een beetje alertheid ook 'savonds goed over straat kon. En dat is fijn als de meeste restaurants pas om 21.00 open gaan. Maar het bleef opletten vooral op het verkeer: voor je het weet word je geschept door een taxi of een bus, zebrapad of niet. We hebben getracht de verkeersregels te doorgronden maar verder dan dat een taxi en/of bus altijd voorrang lijken te hebben kwamen we niet. Wat een chaos! Zittend op de achterbank van een taxi lijkt het alsof je bent terechtgekomen in een computer game: met hoge snelheid zigzaggend, links en rechts inhalend, luid toeterend, op het doel af dat is ingesteld op de navigatie-app van de smartphone. Gek genoeg went het snel.......
Ook hebben we ons verbaasd over de enorme hoeveelheid honden in de stad. Niet de bekende straathonden, die zag je daar eigenlijk nauwelijks, maar echte huishonden, keurig aangelijnd, liefst met 4-6 tegelijk. En dito hoeveelheden poep, overal...En dan was er natuurlijk nog de tango. We zagen op advies van een local een traditionele voorstelling in Esquina Homero Manzi, een groot restaurant met podium in een historisch hoekpand (esquina ). Na het diner de show en wow, dat was wat je noemt an experience....wat een sfeer, wat een passie. We nemen het mee naar el Fin del Mundo. We might need it.

1. Lydia:
    Olé
  2. Joke Jaspars:
    28 januari 2017
    Hi Marion, ik ben 2 jaar geleden in hetzelfde tangorestaurant geweest.inderdaad fantastische sfeer&show. Vandaag voor het eerst aangename temperatuur! In de 2 linker kasten vlogen wat bijtjes naar binnen &buiten! In een van de potten in de garage kwam de 1e winteraconiet in bloei!!!ik heb er een foto van gemaakt maar weet niet hoe ik hem kan toevoegen. Geniet nog maar! Hart. Groet, ook aan Marc, Joke
  3. Loes de Bruin:
    28 januari 2017
    Terug in Nederland een cursus tango? Al is het alleen al om de passie opnieuw te wekken ;-).......voor wie of wat dan ook ;-))
    Enjoy de laatste weken !!!
  4. Harrie en Maria:
    30 januari 2017
    Jullie maken ons helemaal jaloers. Tango in Buenos Aires was onze droom, maar het is er nooit van gekomen. Het is beperkt gebleven tot Tango-salons in Den Bosch, Eindhoven, Tilburg. Ook altijd enerverend en leuk. Benieuwd of jullie de passie te pakken hebben, of dat de passie jullie te pakken heeft. Hier is net een weekje winter met hier en daar wat ijs voorbij. Geniet maar zo lang mogelijk van muziek, zang,zon en dans. Groet, Harrie en Maria
  5. Felipe:
    4 februari 2017
    BA, bizarre stad vol tegenstrijdigheden..