Back home

17 december 2018 - Mook, Nederland

En toen waren we terug......inmiddels alweer ruim 2 weken.
Vanuit Putre via een dagje aan de kust in Arica vlogen we terug via Santiago de Chile naar Buenos Aires. En waar we voor vreesden gebeurde: geen bagage in Buenos Aires. Bij het afgeven hadden we al zo onze twijfels. De grondstewardes vond het erg ingewikkeld om de koffers door te labelen naar Buenos Aires maar verzekerde ons dat het goed zou komen. Dat kwam het dus niet......
Nadat we melding van vermissing hadden gedaan vertrokken we met slechts onze handbagage naar BA waar de volgende dag de voorbereidingen voor de G20-top begonnen. Dat betekende  dat de hele wijk waarin ons hotel stond hermetisch werd afgesloten en opgevuld met zwaarbewapende kogelvestdragende heren en dames. Oeps.... even een tandenborstel, tandpasta en ondergoed kopen moest nu letterlijk onder politiebegeleiding.
Onze bagage (inclusief tablet met de reislogger- wachtwoorden...) arriveerde niet meer in Buenos Aires en we reisden dus light terug naar Amsterdam. Sindsdien zijn we verwikkeld in een Kafkaeske communicatie met de KLM over de verdwenen koffers die inmiddels wél gearriveerd zijn in Buenos Aires ( blijkbaar gewoon tijdens de G20-top op 30 november afgegeven in het zwaarbewaakte,volledig afgegrendelde hotel. Kun je het je voorstellen: DHL- mijnheer tegen 6 militairen in complete outfit aan de poort: "Laat me er even door want ik kom 2 koffers brengen zonder eigenaars." "O,ja hoor, welkom, geen probleem, zet u ze daar maar neer".......bizar toch?). Helaas blijkt de KLM deze info niet te kunnen verwerken en meldt tot op de dag van vandaag dat de bagage nog niet te lokaliseren is. Een mega Paarse Krokodil. Enfin, ondanks dit laatste akkefietje hebben we een fenomenale tijd gehad. Het was weer erg leuk om alles met jullie te kunnen delen. Dank voor alle lieve, betrokken en enthousiaste reacties. Mooie feestdagen en een heel gelukkig 2019!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christel:
    19 december 2018
    Hoera! de koffers zijn terecht, veel genot met alles uitpakken na drie weken hermeties afgesloten te zijn geweest.... Ik was erg blij voor jullie dat vanmorgen de reis nu werkelijk een goed einde heeft!